ICT helpdesk uitbesteden: dit zijn de voordelen

  • Vast contactpersoon
  • Persoonlijk contact
  • Flexibele & snelle werkwijze

ICT helpdesk uitbesteden: dit zijn de voordelen

Wanneer je bedrijf groeit, groeien ook de ICT werkzaamheden. Moet je daar nu iemand voor aannemen, of kun je beter kiezen voor een ICT bedrijf dat je helpt bij deze werkzaamheden? We schreven al eerder over de voordelen van uitbesteden van netwerk- en systeembeheer, maar hoe zit dat met het uitbesteden van de ICT helpdesk? In deze blog vertellen we je er graag meer over. 

Op het juiste moment de juiste kennis in huis

Wanneer je ervoor kiest om je ICT helpdesk uit te besteden, heb je altijd beschikking over de juiste vaardigheden en expertise zonder dat je daar zelf iemand voor hoeft aan te nemen, in te werken en op te leiden. Dit betekent dat je geen grote investeringen meer hoeft te doen en je natuurlijk ook minder overhead kosten hebt; kosten die niet direct te factureren zijn naar je klant. In plaats van grote investeringen, ga je voor vastgestelde maandelijkse kosten waarmee je in één keer alles geregeld hebt.

Meer focus op je core business

Het uitbesteden van de ICT helpdesk zorgt er ook voor dat je meer focus op je core business krijgt. En wie wil dat nu niet? De ICT helpdesk zorgt ervoor dat al je systemen geüpdatet en onderhouden zijn en bovendien altijd werken. Wanneer zich een probleem voordoet, wordt het direct voor je opgelost. Zo heb je er zelf geen omkijken meer naar en kun je door met het werk waar je goed in bent. 

Is het uitbesteden van de ICT helpdesk iets voor jouw bedrijf? 

Als je erover na zit te denken om de ICT helpdesk uit te besteden, is het belangrijk om goed na te denken of dat voor jouw bedrijf ook de juiste keuze is. Wanneer je een klein bedrijf hebt, is het vaak simpelweg te duur om een fulltime ICT’er aan te nemen. En wanneer je ICT’er er niet is, bijvoorbeeld door ziekte of vakantie, moet er ook een oplossing zijn. Daarnaast werkt deze ICT’er waarschijnlijk gewoon kantoortijden, dus wat doe je wanneer zich juist buiten kantoortijden problemen voordoen? Ook gaan de ontwikkelingen in ICT erg snel. Ben je in staat om je ICT’er op te blijven leiden of om zelf op de hoogte te blijven? Wanneer dat niet zo is, kun je er beter voor kiezen om de ICT uit te besteden. 

ICT helpdesk deels uitbesteden

Je kunt er ook voor kiezen om je ICT helpdesk deels uit te besteden. Denk dan bijvoorbeeld aan een ICT’er in dienst die tijdens kantoortijden alles onderhoudt en problemen oplost, en een externe ICT helpdesk die de problemen buiten kantoortijden oplost. Er is vanalles mogelijk! DvD-ict denkt graag met je mee. Neem gerust eens vrijblijvend contact op!

Geen reacties

Sorry, the comment form is closed at this time.

Meer informatie over onze diensten?
WhatsApp chat